Animatie maken
Image default
Dienstverlening

Adverteren op social media

Of het nu gaat om vastgoed, horeca, events, onderwijs, retail, industrie, sport, lifestyle of B2B; je kunt op Your Business Online vertrouwen voor het online media gebeuren. De meest ingezette online platforms zijn Facebook en Instagram. Aanvullend blijkt adverteren op Pinterest en LinkedIn heel efficiënt. Wil je YouTube uitbesteden? Your Business Online kan je helpen met adverteren op YouTube.

Voordelen van Facebook

Het grote voordeel van een sociaal medium in het algemeen en Facebook in het bijzonder is de interactie met de doelgroep. Je kunt als bedrijf direct met je klanten communiceren door berichten te plaatsen en / of te adverteren. Zo breng je mensen op de hoogte van je artikelen en diensten én van de meerwaarde van jouw company. Binnen de Facebook omgeving is het mogelijk te achterhalen waar jouw huidige en toekomstige afnemers in geïnteresseerd zijn. Kom je met iets totaal nieuws, dan kun je specifieke doelgroepen direct de vraag stellen: wat vinden jullie ervan? Om een post extra aandacht te geven, is er van alles mogelijk. Foto’s en video’s toevoegen, grote en opvallende letters gebruiken, links et cetera.

Instagram

Instagram kun je zien als het bruisende centrum van een stad in vroeger tijden. Grote namen op het gebied van mode en designproducten vertonen er de nieuwste collecties. Kunstenaars laten zich er zien en horen. En het is een ontmoetingsplek om ervaringen uit te wisselen. Daar moet jij dus bij zijn! Bij het opstellen van een Instagram-strategie zijn de volgende stappen belangrijk.

  1. Speel in op de wensen en behoeftes van je doelgroep.
  2. Maak een professioneel Business Account aan. Dit geeft je direct meer aanzien. Een bedrijfsprofiel maakt het mogelijk allerlei statistieken te bekijken.
  3. Denk goed na over de content. Wat plaats je? Wanneer plaats je het? Hoe plaats je het?

Adverteren op Instagram behoort ook tot de mogelijkheden. Met een advertentiecampagne creëer je veel bereik en komt groei van je bedrijf in zicht. Instagram is onderdeel van Facebook en daarom de tip: maak een Facebook bedrijfsmanager aan en koppel het Instagram Business Account daaraan. Op die manier beheer je meerdere advertentieaccounts en pagina’s op één plek en houd je overzicht.