Wat is een explanimation?

Wat is een explanimation?

Een explanimation wil eigenlijk niks meer zeggen dan een animatie. De naam zegt het al, het is een filmpje wat kan vertellen aan de kijker. Het voordeel hiervan is, is dat je een heel makkelijke vorm van communicatie gebruikt. Een animatie is toch vaak wat amuserender dan een saaie tekst, hierdoor zal de boodschap beter blijven hangen. Maar wat zijn nu alle bepaalde voordelen als je  gebruik maakt van een animatie voor je bedrijf?

Echt veel minder moeite

Als je een animatiebureau inschakelt om een filmpje voor je te maken dan hou je erg veel tijd over. Wanneer je namelijk zelf aan de slag gaat om een filmpje te monteren dan ben je toch altijd veel langer bezig dan je in eerste instantie gedacht zou hebben. Je moet dan een locatie kiezen om te filmen en je moet een persoon zoeken die de tekst wilt voorlezen. Als je een animatie laat maken dan hoeft dit allemaal niet. Het enige wat je dan moet doen is het script versturen naar het bedrijf. Het bedrijf zal dit gebruiken om een storyboard te tekenen. Hiermee maken ze dan ook uiteindelijk de animatie. Kies dus voor een bedrijf wat gericht is op het maken van animaties en laat hun je helpen, scheelt je namelijk aardig wat moeite.

Veel betere focus van de kijker

Het is al erg vaak aangetoond dat een boodschap beter blijft hangen als het wordt getoond terwijl iemand er met zijn volle verstand er bij is. Dit is dan ook waar een animatie een goede keuze kan zijn. Als je namelijk een leuk en grapig filmpje maakt dan zullen mensen met meer focus naar het scherm kijken. De vervelende reclames op tv zorgen niet voor veel nieuwe klanten en verkopen, de animaties die mensen trekken doen dit daarentegen wel. Vandaar dat het dus een goede stap kan zijn om een animatiebedrijf in te schakelen om een filmpje te laten monteren. Zeker als het een boodschap is die door moet blijven hangen bij mensen. Banken maken bijvoorbeeld veel gebruik van animaties. Bankzaken zijn normaal gesproken toch wel een aardig saai, door een animatie te maken wordt dit al weer een beetje verbloemt.

Het is niet super duur, echter wel een investering

Je moet het echt zien als een investering voor je onderneming. Er gaat toch wel wat tijd in zitten, vandaar dat er dan het wel iets kost. Maar dit verdient zichzelf ruim terug over de weken die komen. Zoals je hierboven al gezien hebt leidt een grappig filmpje al sneller tot hogere winst door meer verkopen. Zo zal je winst dus stijgen als dit ook gebeurt, meer klanten betekend immers meer omzet. Je kunt wel kosten besparen door zelf aan de slag te gaan met een filmpje maar tenzij je een fotograaf bent met camera is de kans groot dat het filmpje nu niet bepaald goed zal zijn.

Je hebt meer vrijheid

Voordat de explanimation wordt gemaakt wordt er gevraagd om het script. Dit is dus de boodschap die verteld moet worden. Hier zit een heel groot voordeel aan vast en dat is dat je zelf meer vrijheid krijgt in het proces. Je kunt namelijk zelf het script opstellen. Als je binnen het bedrijf een paar mensen zoekt om een filmpje te maken dan heb je dit niet echt snel voor elkaar. Daarnaast kun je in het proces van de animatie vaak een beoordeling geven op het werk wat tot dan toe ontwikkeld is. Zo kun je het project dus zelf een beetje jouw kant op sturen. Wat je aan het einde overhoudt is een animatie die  precies past bij wat je wensen waren.

Je zult meer klanten krijgen

Als je een bedrijf hebt wat een beetje een nieuw product of dienst heeft dan is het van belang dat je jongeren aanspreekt. Dit kan tegenwoordig niet meer met een saaie reclame. De jongeren van vandaag zitten steeds vaker op hun smarthphone, hier moet je gebruik van maken. Zo kun je er voor kiezen om jouw gemaakte explanimation te plaatsen op Instagram. Zo bereik je de meest jonge mensen, zij kijken namelijk niet zo vaak naar de tv en zij zien dan ook niet echt de normale reclames die iedere dag weer op de tv zijn. Steeds meer bedrijven maken hier gebruik van. Kijk maar eens op Facebook of Instagram, als er reclame tussenstaat dan is dit voornamelijk in de vorm van een animatie.

Welk animatiebureau is de juiste?

Je hebt veel meer vrijhed om een animatiebureau te kiezen. De laatste jaren is het aantal bedrijven in deze sector steeds verder toegenomen, zo ook op het gebied van de explanimation. Heel veel bedrijven bieden nu al een soort animatie aan, maar oude reclame is nog steeds beperkt tot een paar grote ondernemingen. Door de grote verscheidenheid kun je dus een explanimation bedrijf kiezen met een voordelige prijs en een goede reviews, dit zorgt er weer voor dat je meer zekerheid hebt over de kwaliteit, ook kun je nog eens kosten besparen.

https://donkermedia.nl/animatiebureau/