Heb je wel eens gehoord van de term Canonical tag? In de wereld van zoekmachine optimalisatie is het een belangrijk onderdeel om jouw website hoger in de zoekresultaten te krijgen. Maar wat betekent de Canonical tag nou precies en hoe kan het voordelen opleveren voor jouw website? In deze blog leggen we je graag alles uit over de Canonical tag en hoe je deze het beste kunt gebruiken voor een betere vindbaarheid. De Canonical tag is een HTML element dat aangeeft welke versie van een pagina de voorkeursversie is. Dit is handig in situaties waarbij er meerdere versies van dezelfde pagina bestaan, bijvoorbeeld wanneer er pagina’s met dezelfde content zijn maar met verschillende URL’s. Door de Canonical tag weet Google welke versie van de pagina de belangrijkste is en zal deze hoger in de zoekresultaten plaatsen. Een goede Canonical tag kan veel voordelen opleveren voor jouw website. Er zijn een aantal voorbeelden van een goede Canonical tag. Allereerst is het belangrijk om ervoor te zorgen dat de Canonical tag op de juiste pagina wordt geplaatst en verwijst naar de juiste versie van de pagina. Gebruik daarbij altijd de absolute URL en niet een relatieve URL. Daarnaast moet de Canonical tag op elke pagina worden geplaatst waarbij duplicaat content kan voorkomen. Tot slot is het belangrijk om de Canonical tag te gebruiken wanneer je content deelt op andere websites om te voorkomen dat zoekmachines denken dat het om dubbele content gaat. Om te helpen bij het begrijpen van de Canonical tag hebben we hieronder een aantal veelgestelde vragen op een rijtje gezet: – Wat gebeurt er als ik geen Canonical tag gebruik? Zonder Canonical tag kan duplicate content voor problemen zorgen waardoor je website lager in de zoekresultaten terechtkomt of zelfs een penalty kan krijgen van zoekmachines. Een goede Canonical tag kan dus veel voordelen opleveren voor jouw website. Het zorgt voor een betere vindbaarheid en voorkomt dat je website lager in de zoekresultaten terechtkomt of zelfs een penalty krijgt van zoekmachines. Een goede Canonical tag is duidelijk en gebruikt de juiste absolute URL. Door het juiste gebruik van de Canonical tag kun je dus bijdragen aan een hogere positie in de zoekresultaten en meer verkeer naar je website genereren. |
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- Op zoek naar de juiste manier om bedrijfskleding te bedrukken in omgeving Amsterdam? Wilt u voor uw bedrijf of organisatie in Amsterdam bedrijfskleding laten bedrukken? Er bestaan veel mogelijkheden voor het bedrukken van bedrijfskleding, die hieronder voor u...
- Dit is het belang van een mooie website Stel: je hebt een bedrijf of het idee om een bedrijf op te starten. Een mooie website mag dan natuurlijk niet ontbreken. En hoewel er...
- Hoe werken animaties? Bedrijven zoals Tim en Tom animaties kunnen er zomaar voor zorgen dat jouw website een stuk vaker bezoekt wordt. Het toevoegen van animaties is...
- Zo helpt een branding video je verder! Zo helpt een branding video je verder! Als je producten verkoopt, is het ook belangrijk dat je hiervoor reclame maakt. Alleen zo komt je product...
- Wat is Lokale SEO in Nieuwkoop en Hoe Werkt het? Heb je ooit nagedacht over hoe lokale bedrijven opduiken in zoekresultaten wanneer je op zoek bent naar iets in jouw omgeving? Het antwoord is lokale...
- Verover de top van Google met SEA marketing Wil je jouw bedrijf naar een hoger niveau tillen en de zichtbaarheid op Google vergroten? Dan is SEA marketing de sleutel tot succes. Deze vorm...