Wat is SEO? | Ralf van Veen

Zorg er niet alleen voor dat uw SSL-certificaat correct is geïmplementeerd, maar zorg er ook voor dat u transparant bent in het communiceren van uw veiligheidscompliance naar de gebruikers toe.

Verstrek gedetailleerde informatie over de stappen die u hebt ondernomen om een zo groot mogelijk beveiligingsniveau te bieden, en toon alle relevante logo’s om aan te tonen dat u aan bepaalde beveiligingsnormen voldoet.

Dit artikel is geschreven door Ralf van Veen, een SEO specialist.

Optimaliseer categoriepagina’s
Nu uw website veiliger is dan Fort Knox, is het tijd om u te concentreren op het optimaliseren van die belangrijke categoriepagina’s. Dit zijn de pagina’s waarop deze top-level trefwoorden gericht kunnen worden en die veel verkeer moeten genereren.

Categoriepagina’s flopten vaak als gevolg van problemen met dunne inhoud. Tekst wordt vaak langs de kant van de weg gelaten ten gunste van de presentatie van de producten. Echter, deze aanpak is potentieel rampzalig in termen van rangschikking. Het loont altijd de moeite om ten minste een degelijke paragraaf met kopieën te hebben om de categorie te beschrijven.

Om het rangschikkingspotentieel van uw categoriepagina’s verder te versterken, probeer uw linkbuilding campagne te richten op het genereren van links naar deze pagina’s. Aangezien de categoriepagina’s dienen als gateways naar uw producten, is het een goed idee om deze te prioriteren in uw site optimalisatie inspanningen.

Optimaliseer productpagina’s
Productpagina’s kunnen een echte hoofdpijn veroorzaken voor optimalisatie. Dezelfde problemen doen zich vaak voor bij de productpagina’s als bij de categoriepagina’s, maar er zijn nog veel meer productpagina’s om mee om te gaan. Denk hierbij aan dunne inhoud, dubbele inhoud en niet-bestaande metagegevens.

Een goede plek om te beginnen is bij de productbeschrijvingen. Maak er een gewoonte van om voor elk product unieke beschrijvingen te schrijven. Het kan verleidelijk zijn om de beschrijving van de fabrikant te kopiëren en te plakken, maar dit betekent dat u dubbele inhoud op uw site plaatst. En dat is SEO zelfmoord.

SEO opzij, vergeet niet dat deze beschrijvingen zijn van fundamenteel belang zijn in de feitelijke verkoop van het product en het verhogen van conversies. Probeer een verhaal te vertellen met de beschrijving – maken het interessant, verleidelijk en in lijn met uw merkpersoonlijkheid. Versnel het proces door het ontwerpen van een formaat voor de productbeschrijvingen.

Eén formaat kan bijvoorbeeld een titel, een korte beschrijving, een opsommingsteken met opsommingstekens en een laatste opmerking over het product geven. Dit zorgt voor consistentie en versnelt ook het contentcreatieproces voor uw schrijvers.

Overweeg om door gebruikers gegenereerde inhoud op de productpagina’s op te nemen, inclusief vermeldingen en recensies in sociale media. Dit zal sociale signalen geven, maar ook helpen om de conversies te verhogen en meer unieke content naar de pagina te brengen.

Vergeet niet om unieke titellabels te schrijven op basis van zorgvuldig onderzoek naar trefwoorden. Ook hier is het de moeite waard om een standaardformaat voor deze titels te creëren, voor het gemak en de consistentie. Verleidelijke metabeschrijvingen helpen je misschien niet om hoger te rangschikken, maar ze zullen de click-throughs van de SERPs wel verhogen. Probeer populaire, in het oog springende woorden of zinnen op te nemen, zoals ‘gratis levering’, ‘koop nu’, ‘verkoop’, ‘verkleind’ of ‘nieuw’.

Als u duizenden producten heeft, dan moet u prioriteiten stellen. Je mag dan wel een SEO whizz zijn, maar je bent geen Superman/Wonder Woman/insert superheld bij uitstek. Kies voor een top-down benadering en begin met het optimaliseren van de meest populaire producten.

Productvarianten
Een van de vragen die ons veel wordt gesteld is wat we in hemelsnaam moeten doen met productvarianten. Hiermee bedoelen we verschillende stijlen, maten, kleuren en modellen van één product. Als het klikken tussen deze verschillende opties een nieuwe URL genereert voor elke variant, dan kom je een aantal serieuze dubbele inhoud en problemen met trefwoord kannibalisatie tegen.

Dus wat is de oplossing? De beste aanpak is om opties weer te geven waarbij de gebruiker de kleur, de grootte of het model kan veranderen, maar zonder dat de URL in het proces verandert. De uitzondering hierop zou zijn als verschillende kleuren of andere variabelen cruciaal zijn voor het product en apart in de SERP’s zullen worden gerangschikt.

Uiteindelijk wil je echter niet dat deze pagina’s met elkaar concurreren. Als u verschillende productvarianten heeft, zorg er dan voor dat u de hoofdversie van het product heilig verklaart.

Sleutelwoorden ‘Koopintentie’
We gaan in deze post geen volledige gids geven voor sleutelwoordonderzoek. Maar wat we zullen zeggen is dit: zorg ervoor dat u veel van de aankoopintentie trefwoorden, bijvoorbeeld ‘Koop [product invoegen]’ te nemen.

Gebruikers die dergelijke zoektermen typen, zullen waarschijnlijk verder naar beneden in de verkooptrechter zitten en dus meer kans hebben om zich om te zetten. Vergeet niet dat SEO niet alleen over het rijden verkeer, het gaat over het rijden conversies, en dus inkomsten.

Afbeeldingen
Laten we de beelden niet vergeten: mensen zijn visuele dieren aan het eind van de dag. Zet alleen beelden van de hoogste kwaliteit in om potentiële klanten te verleiden. Zorg ervoor dat de productafbeeldingen niet te groot zijn of dat ze de snelheid van de pagina kunnen vertragen.

En vergeet niet het belang van het zoeken naar afbeeldingen – voeg passende alternatieve tekst toe aan alle afbeeldingen.

DEEL DIT ARTIKEL

 

GERELATEERDE ARTIKELEN
Verkeersprognoses: Het voorspellen van het potentiële rendement van de 87% van de kopers die beginnen met zoeken Vijf tips om een SEO-vriendelijke FAQ-pagina Vijf eenvoudige SEO-strategieën te creëren: Verhoog de zoekmachine rankings en krijg gekwalificeerde klant

Vertaald met www.DeepL.com/Translator

https://ralfvanveen.com