Steeds meer klantenservices ontdekken de vele voordelen van contact via social media. Deze laagdrempelige manier van communiceren is niet alleen eenvoudig maar ook ontzettend effectief en snel. Mensen geven naar de voorkeur aan telefoneren, omdat je dan direct een medewerker te spreken krijgt en een antwoord kunt verwachten op je vraag. Toch is het net zo makkelijk om een klantenservice medewerker te benaderen via social media. Steeds meer bedrijven en organisaties zien de voordelen in van deze vorm van contact opnemen en misschien is het ook wel iets voor jou! Raadpleeg de klantenservice gidsEen van de vele voordelen van de klantenservice gids is dat je in één oogopslag ziet op welke manieren je allemaal contact zoeken met een organisatie. Neem bijvoorbeeld Telfort, deze medewerkers kun je benaderen via de website, Facebook en Twitter. De ING bank kun je benaderen door middel van Facebook, YouTube, de website, Twitter en hun eigen ING community. Doordat er zo veel verschillende vormen zijn om contact op te nemen, is het handig om dit per organisatie overzichtelijk te hebben. Wil je graag het telefoonnummer van Ziggo of het Facebook account van Netflix? Raadpleeg dan de klantenservice gids en je vindt direct waar je naar op zoek bent. Actuele storingen en reviewsNaast alle nodige contactinformatie biedt de gids ook meer informatie over actuele storingen. Heb je het vermoeden dat jouw bank of internetprovider momenteel kampt met een storing? Controleer dan het aantal meldingen van andere klanten in de gids. Hieruit kun je snel afleiding of het inderdaad gaat om een storing of dat het een persoonlijk probleem is. Tevens is er de mogelijkheid om reviews achter te laten. Hierin kun je je eigen persoonlijke ervaring delen met andere klanten om elkaar zo verder te helpen. |